Představení programu

Ukážeme si, na jakých principech Data Studio pracuje, jak se do něj dostávají data a jak se vizualizují podle potřeby. 

Ukážeme si, jak report i jednotlivé prvky nastylovat. Postavíme si report od začátku (případně z dodané šablony) a doplníme ho o nejtypičtější příklady použití.


Osnova programu

  • 1.

    Úvod

    • Úvod kurzu slovem lektora

    • Představení partnera kurzů

  • 2.

    Výhody GDS, určení, přihlášení

    • Obsah

    • Co je potřeba pro práci s GDS

    • Komu je a není GDS určeno, jeho hlavní výhody

    • Jak se přihlásit do GDS

    • Odkaz na přihlášení do GDS

  • 3.

    Základní nastavení

    • Založení reportu a šablony

    • Odkaz na galerii šablon

    • Využití vzorového reportu a propojení dat

    • Odkaz na vzorový report

  • 4.

    Jak Google data studio funguje - základní přehled

    • Obsah

    • Zdroje dat; typy zdrojů, pluginy

    • Google Analytics - ukázková zdrojová data

    • Připojení nového zdroje dat do reportu

    • Grafy; vizualizace dat, widgety, základní nastavení - 8

    • Ovládací prvky; jejich typy, příklady a použití

  • 5.

    Zdroje dat

    • Obsah

    • Výchozí zdroje dat, konektory komunity a třetích stran, dimenze a metriky, specifikum českého prostředí

    • Představení partnera kurzů

  • 6.

    Grafy

    • Obsah

    • Typy grafů; možnosti nastavení a stylizace

    • Nastavení zobrazení typu tabulka

    • Srovnání časových období v různých typech grafů

  • 7.

    Ovládací prvky

    • Obsah

    • Způsoby ovládání reportu, typy ovládacích prvků a jejich typická využití

  • 8.

    Stavba reportu

    • Obsah

    • Stavba reportu, stránkování, sdílení reportu a automatizace zasílání, stylování reportu

    • Vložení webové stránky do reportu

    • Vložení reportu do vlastní stránky

  • 9.

    Příklady nejužitečnějších využití

    • Obsah

    • Grafy pro běžné metriky webu a vizualizaci výkonu obchodu

    • Informace o uživatelích a jejich chování na webu

    • Filtrování grafů

    • Seznam dimenzí a metrik ve zdroji dat

    • Tabulky Google jako zdroj; zpracování externí tabulky

    • Vizualizace dat z Google Formulářů

    • Připojení Google Search Console

  • 10.

    Pokročilé funkce

    • Obsah

    • Podrobnější údaje, zanořené dimenze a posuvníky metrik

    • Vlastní pole a vypočtené vzorce, IF funkce, CASE funkce

    • Slučování zdrojů; výhody, klíče, způsob slučování dat

    • Slučování zdrojů - praktický příklad

  • 11.

    Závěr

    • Závěr kurzu

    • Představení partnera kurzů

    • Závěrečný test znalostí

    • Užitečné odkazy

Co se v programu naučíte

Program je zaměřený velmi prakticky a popisuje nejen základní fungování Data Studia, ale zejména ukazuje, jak ho používat s ohledem na nejčastější potřeby.

Propojíme do Google Data Studia (GDS) informace o chování návštěvníků na vašem webu, o výkonech prodeje vašeho eshopu, ale také třeba tabulku vašich prodejců a jejich výsledků.

Report i grafy si nastylujeme a postupně projdeme možnosti všech typů grafů, ať již potřebujete vytáhnout

  • jedno číslo,
  • vývoj ukazatelů v čase,
  • tabulku o mnoha sloupcích.

Naučíte se spojit všechna potřebná data do jednoho reportovacího přehledu a ušetřit si tak spoustu drahocenného času stráveného sledováním různých systémů.

Naučíte se také report přizpůsobit tak, aby přesně odpovídal způsobu, jakým nad daty uvažujete a jak je potřebujete vizualizovat.


Pro koho je program vhodný

Znalosti ze vzdělávacího  programu se budou napříč firmou hodit téměř všem oddělením - vedení, obchodu i marketingu. V online agenturách využijí Data Studio všichni, stejně jako podnikatelé na volné noze i jejich klienti.


O lektorovi

Jakub Straka

Kormidelník v Dobrákampaň.cz

Jakub se věnuje analytice a marketingu přes 10 let, včetně dvou let v irské centrále Google, kde se zabýval i školením Google Analytics pro české agentury. Aktuálně vede tým analytiků a PPC specialistů v agentuře Dobrákampaň.cz a stará se, aby všechna data dávala klientům na konci dne smysl.

Prezenční školení

Klasická školení digitálního marketingu a UX s lektorem, který vás školením provedete a pomůže.

Chci prezenční školení

Školení na míru

Chcete školení na míru vašim potřebám a současným znalostem problematiky?

Chci školení na míru